În prima lună din an, la Constanța, au avut loc 28 de accidente de muncă din care două mortale

0
112

Prin accident de muncă, potrivit legislaţiei în vigoare, se înţelege vătămarea violentă a organismului, precum şi intoxicaţia acută profesională, care au loc în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu şi care provoacă incapacitate temporară de muncă de cel puţin 3 zile calendaristice, invaliditate ori deces. În anul 2020 la Constanța s-au produs un număr de 48 de accidente mortale, unele dintre ele fiind în curs de cercetare. Nici anul 2021 nu a început mai bine, în luna ianuarie fiind înregistrare deja două accidente mortale și un număr total de 28 de accidente de muncă.

Accidentele de muncă sunt accidente ce se produc fie în timpul procesului de muncă sau înafara muncii, când de exemplu angajatul este în drum spre serviciu și suferă un accident rutier, ori i se face rău. În luna ianuarie doi constănțeni au suferit accidente de muncă mortale. Primul caz a fost înregistrat la Poșta Română, unui lucrător i s-a făcut rău în timp ce distribuia scrisorile poștale, iar un al doilea caz a fost înregistrat pe 29 ianuarie, a.c., la societatea Trasguard când unui bărbat i s-a făcut rău.

Ce trebuie să facă angajatorul dacă are loc un accident de muncă

Dacă are loc un accident de muncă, angajatorul trebuie să declare incidentul organelor competente la inspectoratele teritoriale de muncă, la asigurător și, după caz, la organele de urmărire penală.

Dacă rezultatul accidentului este incapacitatea temporară de muncă a angajatului, atunci poate să cerceteze angajatorul în ce condiții a avut loc acel accident. După constatare, incidentul trebuie raportat la Casa Națională de Pensii Publice (CNPP). Instituția va evalua dosarul de cercetare (întocmit de comisia angajatorului) sau va efectua propria anchetă pentru a stabili dacă este vorba într-adevăr de un accident de muncă.

Rezultatul acestei cercetări trebuie să fie notat într-un proces-verbal, în baza căruia vor fi completate un Formular de înregistrare a accidentelor de muncă (FIAM) și o Fișă de comunicare operativă a accidentelor de muncă și a incidentelor periculoase.

Dacă, din nefericire, în urma accidentului rezultă decesul angajatului, instituția medico-legală trebuie să trimită o copie a raportului de constatare medico-legală către Inspectoratul Teritorial de Muncă. Raportul trebuie trimis în cel mult șapte zile de la data decesului.

Mihaela GIUGLEA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.