Interviu cu Adrian Mihălcioiu, preşedintele SLN, despre problemele grave generate în rândul navigatorilor de pandemia de coronavirus

0
433

Adrian Mihălcioiu, președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor din România a acordat un interviu ziarului Focus Press, în cadrul căruia a discutat despre subiecte de actualitate care îi vizează pe navigatori şi despre cât de tare a afectat pandemia de coronavirus sectorul navigabil.

Acesta a afirmat că navigatorii sunt cei ce susțin economia mondială, pentru că prin cursele în fiecare colț al lumii ajung produsele de care omenirea are nevoie pentru a supraviețui, ceea ce îi aduce alături, în prima linie, alături de cadrele medicale, personal auxiliar, în lupta împotriva COVID-19.

Pe perioada stării de urgență, dar și în cea de alertă, foarte mulți marinari români au fost blocați pe nave, dar prin intervenția sindicatelor navigatorilor din Europa și ITF s-au organizat curse charter pentru ca aceștia să fie repatriați, pentru că mulți și-au depășit contractele, iar alți navigatori așteptau să se îmbarce.

”Au fost țări, precum Filipine, unde au fost blocați și nu s-a mai putut face schimbul de echipaj, sau India, aceste țări au fost închise. Personalul navigabil și-a depășit contractul și au avut nevoie de intervenții medicale, unii dintre aceștia, s-au înregistrat chiar și decese și nu de COVID-19, dar sufereau de afecțiuni”, a relatat Mihălcioiu.

Mihălcioiu a mai adăugat faptul că multe dintre companii își țineau personalul navigabil pe nave, aceștia depășindu-și contractul de muncă, pentru că era mai convenabil să le plătească salariile decât să îi repatrieze, pentru că acele costuri de repatrieze au ajuns exorbitante, în contextul pandemiei de coronavirus.

Despre cazurile triste ale unor navigatori români, acesta a amintit de problema unui navigator român blocat în Spania, lăsat în stradă, fiind de curând operat pe cord; hotelurile erau închise, însă prin intervenția SLN acesta a ajuns, după două săptămâni, acasă, în România, iar starea lui de sănătate este excelentă în momentul de față.

Cele mai multe probleme le-au întâmpinat marinarii, în această perioadă, în China.

Mihălcioiu a amintit şi de personalul navigabil și cel auxiliar de pe navele pasagere, care au fost cele mai afectate, pentru că acolo, în afară de navigatori, mai este vorba și de personalul care se ocupă de curățenie, ospătărie etc. Aceşti oameni au fost repatriaţi după timp îndelungat în care au stat închiși în cabine foarte mici, de 2/2 m, fără a avea acces la internet, telefon etc., iar odată ajunși în țară nu au loc de muncă, în contextul în care domeniul HoReCa este cel mai lovit de efectele pandemiei de coronavirus. Adrian Mihălcioiu spune că aproximativ 80% din personalul auxiliar de pe pasagere a rămas fără loc de muncă.

Loredana MIHAI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.