INTERVIU cu Adrian Mihălcioiu, președintele SLN: “Încă sunt probleme, în anumite țări, în ceea ce privește repatrierea navigatorilor, în contextul pandemic”

0
75

Personalul navigabil a fost afectat de criza provocată de pandemia de coronavirus, iar timp de un an navigatorii au trecut prin cel mai greu test al profesiei. La un an de la declanșarea pandemiei la nivel global, guvernele au venit în sprijinul acestora datorită intervențiilor repetate ale sindicatelor.

Despre aceste subiecte am discutat în cadrul unui interviu Focus Press cu președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor din România, inspectorul ITF, Adrian Mihălcioiu.

Care sunt noutățile la nivelul SLN, dar și efectele pozitive și negative aduse de pandemia de coronavirus, asupra navigatorilor, sunt câteva dintre întrebările adresate președintelui SLN, Adrian Mihălcioiu.

Acesta își susține ideea că personalul navigabil este cel care susține economia mondială, dat fiind faptul că pe mare se transportă tot ceea ce este necesar pentru traiul de zi cu zi, de la medicamente, alimente etc.

Deși a trecut un an de la declanșarea pandemiei cauzate de virusul Sars-Cov-2, tot mai sunt probleme în ceea ce privește blocarea navigatorilor pe mare și imposibilitatea de a se efectua schimbul de echipaje:

”Sunt țări precum China care au stat foarte, foarte mult până să deschidă posibilitatea repatrierii, iar asta cu foarte multe intervenții și proceduri de urmat. Sun țări precum Australia, de exemplu, care pun foarte multe bariere în repatrierea navigatorilor, deși, în toată lumea există acele directive ale Organizației Maritime Internaționale cu privire la recomandări, declararea navigatorilor ca ”key workers” și punerea lor în situația de a nu fi blocați, de a nu avea bariere în ceea ce privește schimbul de echipaj, dar și o asistență medicală la nevoie, pentru că și asta este o mare problemă, nu numai repatrierea. Am avut foarte multe probleme anul trecut, în anul 2020, mai ales la începutul pandemiei, când țările practic și-au închis granițele, au fost cazuri disperate, iar în cel puțin patru cazuri am reușit să salvăm viețile acelor navigatori”.

Totodată, inspectorul ITF Adrian Mihălcioiu a declarat că Sindicatul Liber al Navigatorilor s-a implicat foarte mult și în campania de vaccinare, pentru ca navigatorii să poată fi introduși în cadrul etapei a II-a de din cadrul campaniei de imunizare:

”Lucrurile s-au mișcat destul de rapid, am avut sprijinul ministerelor, a Guvernului, iar navigatorii s-au putut înscrie pe platforme. La acest moment peste 5.000 de navigatori s-au vaccinat cu prima doză. Este foarte important acest aspect și știți de ce? Pentru că și armatorii cred că, caută acest lucru, ca personalul de pe nave să fie vaccinat, deși, repet, nu este obligatoriu, dar este bine și pentru navigatori, pentru că pot ieși la cheu dacă sunt vaccinați, ca să nu mai fie nevoiți să stea non-stop pe vapor. Acest aspect dăunează sănătății, vă dați seama? Muncă, ore nedormite, și tot timpul să stai doar acolo, luni bune”.

Vă invităm să urmăriți interviul integral în materialul VIDEO.

Loredana MIHAI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.