Iridex a pierdut în fața Autoprima Serv și încasează 1,4 milioane de lei de la Primăria Constanța

0
374
Groapa de deșeuri inerte din Portul Constanța

Autoprima Serv va închiria Primăriei Constanța un utilaj cu operator pentru nivelarea materialelor provenite din activități de construcții și desființări depozitate în Port. Contractul are o valoare de 1.450.944 de lei.

În luna august a.c., Primăria Constanța iniția o achiziție publică pentru închirierea unui utilaj cu operator pentru nivelarea molozului, betoanelor, tencuielilor, pavajelor, resturilor de piatră etc. ce se depozitează în groapa dintre Poarta 9 și Dana 103 a Portului Constanța. Au depus oferte două firme cunoscute, Iridex Group Salubrizare și Autoprima Serv, dar a câștigat ultima, pentru că a licitat prețul cel mai mic.

Contractul a fost semnat în data de 5 noiembrie a.c., pentru patru ani, și are o valoare de peste 1,4 milioane de lei, ce vor fi plătiți din bugetul local.

Autoprima Serv are ca asociați egali și administratori pe Iudit și Adrian Balagiu. Firma constănțeană ce are ca domeniu preponderent de activitate lucrările de construcții a drumurilor și autostrăzilor a realizat, în 2020, o cifră de afaceri de peste 111 milioane de lei și un profit net de 9,8 milioane de lei, având un număr mediu de 163 de angajați.

Reamintim că materialele provenite din construcții și desființări nu se depozitează decât în groapa din Portul Constanța, nu la platformele de gunoi sau în modulele pentru colectare selectivă din oraș. Persoanele fizice sau juridice care au construit ori au demolat și trebuie să scape de resturile provenite din această activitate, trebuie să achite o taxă de 3 lei/tonă sau fracție de tonă și să le transporte în port, la depozitul din zona Porții 9.

În anul 2000, Administrația Porturilor Maritime Constanța a încheiat un acord cu Primăria Municipiului Constanța pentru ca deșeurile inerte provenite din construcții și desființări să fie depozite la Poarta 9, pentru a fi consolidat malul din acea zonă. Molozul acumulat consolidează malul și solul mâlos, iar în timp acesta va deveni suficient de puternic pentru a deveni o bază bună pentru viitoare construcții de infrastructură în port.

Valentin ISPAS 

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.