Nu știe nimeni când o să putem să ne schimbăm buletinele expirate: firmele furnizoare de folii din plastic fac ce vor

0
5243

Deși se anunțase că în luna aprilie se va relua eliberarea de cărți de identitate și acest termen va fi deposit, cel mai probabil. Nimeni nu știe când vom putea preschimba buletinele, deoarece firmele care trebuie să livreze foliile din plastic nu au respectat, până acum, nicio dată-limită.

Mai mulți cititori Focus Press ne-au sesizat că se tem că nu pot rezolva anumite probleme din cauza faptului că nu își pot preschimba actele de identitate. Cum ar fi imposibilitatea de a-și înscrie copiii la școală.

„Vă rog să ne spuneti care este termenul de eliberare a cărții de identitate pentru cei care am depus actele pe data de 11.02.2021. Ne-ați dat termen 12.03.2021, apoi ați spus că pe 29.03.2021, acum spuneți că după 15.04.2021. Ne-ați pus să dăm declarație că nu vom folosi cărțile de identitate actuale decât pentru legitimare. Dar, noi, cetățenii mai avem și alte lucruri de făcut, în afară de legitimare. Cum ar fi înscrierea copiilor la școală, care se termină pe 28.04.2021“, a transmis autorităților un cititor Focus Press.

În același timp, Primăria Constanța a anunțat joi, 1 aprilie a.c., că cererile depuse pentru preschimbarea actelor de identitate după data de 9 februarie ar putea fi rezolvate de la jumătatea lunii aprilie, dar acest termen nu este sigur.

Lucru confirmat pentru Focus Press de directorul executiv al Direcției Generale de Evidență a Persoanelor Constanța. Acesta a explicat că furnizorii de folii de plastic sunt foarte neserioși, nu respectă niciun termen pe care și l-au asumat prin contract, așa că nu se știe, deocamdată, când va fi rezolvată această situație.

„Furnizorii sunt extrem de neserioși. Au încălcat toate termele pe care și le-au asumat, nu putem să mai anunțăm o dată pentru rezolvarea cererilor depuse pentru eliberarea actelor de identitate. Firmele ne-au spus că pe 19 februarie primim jumătate din cantitatea necesară, ca să deblocăm situația, apoi că pe 25 martie, acum că pe 6 aprilie. Nu putem să fim siguri că vor mai respecta vreun termen așa că nu putem nici să anunțăm o dată la care vom reîncepe eliberarea actelor“, ne-a declarat Constantin Ion.

Din păcate, deja peste 8.000 de constănțeni așteaptă noi acte de identitate și numărul acesta crește.

Directorul executiv al D.G.E.P.C. a ținut, însă, să liniștească populația, deoarece și buletinele expirate încă pot fi folosite, potrivit legii, deoarece ne aflăm în stare de alertă. Așadar, nu ar trebui nimeni să ne refuze identificarea cu actele de identitate expirate.

„Potrivit Legii 55, chiar dacă sunt expirate, cărțile de identitate pot fi, în continuare, folosite. Vor putea fi folosite și până la 90 de zile de la expirarea stării de alertă. Ele pot fi folosite acum pentru a rezolva orice situație, cetățenii nu pot să iasă din țară pe baza acestora, însă, în rest, pot să se legitimeze liniștiți cu actele expirate“, a precizat Constantin Ion.

Euro Standard și Zoom Soft vor încasa aproximativ 5 milioane de lei

Cele două firme care ar trebui să livreze hârtie tip teslin sau echivalent și folii din material plastic cu elemente de secretizare,vizibile în UV, aplicate în sistem gravură sunt Euro Standard S.R.L. și Zoom Soft S.R.L. Culmea, acestea au contestat licitația initiată de Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, în aprilie 2020, pentru achiziția de materiale specifice producerii cărților de identitate. Au mers până în pânzele albe, la Curtea de Apel București, nemulțumiți și de decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor.

Pentru că, initial, nu erau câștigătorii procedurii de achiziție, au folosit toate căile de a ataca decizia Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date și într-un final au învins. Și deși a rămas decizia definitivă încă din 28 ianuarie a.c., acum nu livrează materialele necesare.

Euro Standard S.R.L. are sediul în Capitală, este înființată în 2002 și are ca principal obiect de activitate
„Intermedieri în comerțul cu produse diverse“. Are ca unic asociat și administrator pe Florian Cosmin Niculescu, iar în 2019 a avut o cifră de afaceri de peste 760.000 de lei și un profit de 122.631 de lei, cu un singur angajat.

Zoom Soft S.R.L. este înființată încă din 1994, tot în București, și oferă Servicii pregătitoare pentru pretipărire. Administratorii și asociații săi sunt Simona Țuțui și Anton Mihail Necșulescu. În 2019 a avut o cifră de afaceri de peste 2,1 milioane de lei și un profit de 229.314 lei, cu nouă angajați.

Pentru contractul cu D.E.P.A.B.D., cele două firme vor încasa aproape 5 milioane de lei, cantitatea maximă de materiale pe care trebuie să le livreze fiind de 1.320.000 de coli hârtie tip teslin sau echivalent și 5.280.000 de folii din material plastic.

Valentin ISPAS

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.