Nu toți patronii de cafenele și restaurante se grăbesc să deschidă spațiile din interior

0
596
terasa Marco Polo, sursa foto: tripadvisor.com

Deși de la data de 1 septembrie și spațiile interioare ale restaurantelor și cafenelelor de pe litoral au putut fi deschise clienților, nu toți patronii s-au grăbit să facă acest lucru. Mai ales pentru că Ordinul comun al miniștrilor Sănătății și al Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor ce stabilește măsurile specifice ce trebuie luate pentru prevenirea răspândirii virusului SARS CoV-2 în spațiile interioare ale unităților de alimentație publică a fost publicat abia marţi, 1 septembrie, în Monitorul Oficial.  

„Nu vom deschide pe 1 septembrie în interior deoarece trebuie întâi să implementăm toate măsurile impuse de lege și, în plus, clienții nu vor să stea în interior, ci pe terasă, este cald, nu vor să stea înăuntru. Nu avem de ce să ne grăbim, atâta timp cât toată lumea vrea să stea afară“, ne-a declarat un reprezentant al unei cafenele din centrul Constanței. Acesta a fost susținut de un alt patron de restaurant din Peninsulă, tocmai pentru că vremea este foarte bună și clienții își doresc să stea pe terase.

În schimb, o locație de la intrarea în Mamaia deja a pus la dispoziția clienților spațiul interior al restaurantului, pregătindu-se de zor pentru evenimentele familiale care au fost programate pentru week-end, fiind acum permisă prezența a 50 de persoane la astfel de activități în spațiile închise. La fel, şi în Constanţa, mai multe localuri din centru primesc acum clienţii şi la interior.

Pe de altă parte, patronii de hoteluri sunt cei mai fericiți în urma acestei decizii a Executivului, scăpând de corvoada de a servi masa clienților în camere. „Deja am servit micul dejun astăzi (ieri- n.r.) în restaurantul hotelului, zilele următoare vom servi și prânzul și cina clienților în restaurant, totul fiind pregătit pentru a respecta măsurile impuse. Nu e posibil, însă, pentru toți hotelierii să asigure intrarea și ieșirea separate pentru toți clienții“, ne-a declarat recepționerul unei unității de cazare din Constanța. Și administratorul unui hotel din centrul orașului s-a arătat bucuros că a putut fi deschis, astăzi, restaurantul din interior: „Bine că am scăpat de servirea mesei în camere. Era o corvoadă să servim micul dejun în camere și nici clienții nu erau fericiți că trebuie să mănânce în cameră, că nu puteau coborî în restaurant pentru a servi cafeaua de dimineață“.

Conform normei privind stabilirea  măsurilor specifice de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice în unitățile de alimentație publică de tipul restaurantelor și cafenelelor din interiorul clădirilor, operatorii economici trebuie să asigure triajul observațional al clienților la intrare, cât și dispozitive cu produse biocide necesare dezinfectării (inclusiv pe mese și la grupurile sanitare), să stabilească circuite cu sens unic pentru minimalizarea contactelor între clienți, să interzică transferul de meniuri, oliviere și alte obiecte de la o masă la alta, să asigure respectarea distanței între ocupanții meselor alăturate, prin amplasarea acestora pe principiul „o masă ocupată, una liberă“ etc. Portul măștii de către clienți este obligatoriu în cazul deplasării în zonele comune ale restaurantului/cafenelei. Ocuparea meselor se va face tot cu rezervare anterioară sau cu înscriere la sosire în registrul unității de alimentație publică. Și regulile continuă…

Valentin ISPAS

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.