Numărul navelor de croazieră care ajung în Portul Constanța, în creștere în 2021, după dezastrul din anii anteriori

0
196

În anul 2020 nu s-a putut vorbi despre nave de pasageri acostate în Portul Constanţa, asta pentru că pandemia de coronavirus a lovit în plin turismul și mai ales pe cel de croazieră. Cert este că nici înainte de acest an lucrurilenu au stat prea bine. De exemplu, în 2019, în terminalul de pasageri au fost înregistrate 17 escale ale navelor de croazieră. Pentru anul acesta perspectivele sunt mai bune, 26 de nave anunțându-și prezența în Portul Constanța.

Turismul de croazieră nu a fost întotdeauna scăzut în Portul Constanța. Anii 2012-2015 au fost ani buni, în medie peste 50 de nave acostau în Portul Constanța. Cel mai bun an a fost 2014 atunci când 95 de nave au avut escale la noi în port. Apoi între anii 2016 și 2018 situația nu a mai fost la fel, iar principalele motive au fost atentatele teroriste din 2016 şi 2017 din Turcia, anexarea Crimeei de către Rusia și instabilitatea din Ucraina. Din aceste motive marii operatori ai turismului de croazieră au evitat acostarea în Portul Constanța.

Până la acest moment, la terminalul de pasageri și-au anunțat sosirea 26 de nave, 17 maritime și 9 fluviale. În Portul Constanța, prima navă maritimă de croazieră programată în anul 2021 este Artania, cu pavilion Bahamas, pe data de 1 mai, iar ultima ar închide sezonul pe 16 octombrie, tot maritimă, Aegean Odyssey.

Aceste informații sunt totuși cu titlu informativ, în funcție de evoluția pandemiei și a restricțiilor impuse de aceasta, lista putând fi modificată. De exemplu, trei escale ale unor nave fluviale au fost anulate, agentul navelor motivând decizia cu situația privind Covid 19. Astfel, navele fluviale River Adagio și River Aria care aveau 6 escale în acest an în portul Constanța, vor ajunge doar de 3 ori, în toamnă. Chiar și în aceste condiții, în acest an, portul Constanța este cea mai cerută destinație din zonă, cu cele mai multe nave de croazieră anunțate pentru sezonul 2021 și deja cu 12 rezervări ale unor nave maritime pentru anul 2022. Aceste semnale dau speranțe de relansare a turismului de croazieră în Marea Neagră, după un an 2020 marcat de pandemie, au precizat reprezentanții Portului Constanța.

Sezonul de croaziere 2021 se anunță unul în condiții stricte de siguranță. Fiecare companie de croaziere stabilește, la bordul navei, un protocol strict, măsurile de bază referindu-se la test Covid negativ înainte de îmbarcare, termometrizare, distanțare, dezinfectare, purtarea măștii. Se va introduce un proces de îmbarcare și check-in fără contact, dezinfectarea obligatorie a bagajelor, crearea de cabine izolate, îmbunătățirea sistemului de ventilație, dar și examinarea medicală extinsă a turiștilor.

Portul Constanța deține directoratul MedCruise pentru zona Mării Negre și promovează împreună cu porturile Odessa, Burgas și Varna relansarea turismului de croazieră în Marea Neagră, afectat în ultimii ani.

Pentru noi, este o oportunitate pentru inițierea și susținerea legăturilor directe cu actori importanți din industria turismului de croazieră, în scopul creării unor noi itinerarii care să includă Portul Constanța și România ca destinație turistică, au mai adăugat reprezentanții Portului Constanța.

Navele de croazieră aduc doar beneficia orașul Constanța, însă numărul celor care ajung în port este încă scăzut

O navă de croazieră mare ne poate aduce în medie 3000 pasageri străini la o sosire de câteva ore. Mai mult de jumătate din ei coboară de pe navă pentru a vizita Constanţa şi atracţiile din judeţ şi din Delta Dunării. Corina Martin, proprietara unei agenții de turism și președinte de onoare FAPT, susține faptul că 26 de nave maritime şi fluviale reprezintă o cifră destul de mica.

„Scăderea numărului de nave de croazieră care ajung în Portul Constanța este uriașă, oricum noi eram într-o pierdere din cauza tensiunilor din bazinul Mării Negre. Problema este că în această pandemie turismul de croazieră își va reveni cel mai greu pentru că este un produs turistic mai special care presupune să stea mii de oameni împreună cu același aer circulat de la o cabină la alta, ceea ce este un risc mai mare. Companiile de croazieră au început să vină cu măsuri de siguranță. Royal Caribbean a anunțat că invite câteva mii de pasageri test, adică cărorare le fac ei cadou o croazieră, numai ca să testeze și să se asigure că totul este în regulă. Și ei merg pe reducerea capacității, adică nu mai îmbarcă 100% ci probabil undeva la 50%. De cealaltă parte, Portul Constanța de foarte mulți ani nu are o strategie de promovare pentru a atrage companii de croazieră. Noi am avut doar de pierdut pentru că alte porturi vin cu tarife mai scăzute, vin cu promovare mai multă la târgurile de croazieră, unde Administrația Port Constanța nu a mai participat de foarte mulți ani”, a precizat Corina Martin.

Mihaela GIUGLEA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.