Peste 7.000 de elevi din județul Constanța nu pot participa la cursuri on-line

0
1063

Chiar dacă, încă de la începutul anului școlar, Ministerul Educației a elaborat trei variante de funcționare a unităților de învățământ, inclusiv scenariul roșu, potrivit căruia toate cursurile se desfășoară on-line. Cu toate acestea, Inspectoratul Școlar Județean Constanța nu este pregătit, în acest moment, pentru orele on-line, unele școli nefiind conectate la Internet, iar peste 7.000 de elevi neavând dispozitive electronice de pe care să poată participa la cursuri.

De luni, 09.11.2020, toți elevii și preșcolarii din România pot participa la cursuri doar on-line, școlile fiind închise pentru următoarele 30 de zile. Dar în județul Constanța, nu toți, deoarece 6.899 de elevi din învățământul de masă și 368 din învățământul special nu dețin dispozitive necesare accesării activităților de învățare on-line. În plus, reamintim că 119 unități de învățământ nu sunt conectate la Internet, astfel că profesorii pot susține cursuri doar dacă au conexiune proprie, acasă.

Astfel, doar teoretic 108.496 de preșcolari și elevi, și 7.668 de cadre didactice participă, de luni, la cursuri în sistem on-line, în județul Constanța. Practic, peste 7.000 dintre elevi nu pot fi prezenți la ore, deoarece nu au dispozitive electronice sau nu au nici măcar curent electric. Deși încă din luna martie Ministerul Educației și alți reprezentanți ai Guvernului dădeau asigurări că toți tinerii și copiii vor primi tablete, pentru a putea participa la procesul educațional, chiar și când școlile sunt închise.

Luni, după închiderea tuturor unităților de învățământ, Inspectoratul Școlar Județean Constanța transmitea că, „în colaborare cu partenerii educaționali, a întreprins demersurile necesare pentru ca procesul de învățare să își păstreze coerența și consistența în aceste condiții date de situația epidemiologică înregistrată la nivel național“.

Dar, din luna martie și până în septembrie, s-au achiziționat la nivelul județului nostru doar 5.171 de dispozitive pentru învățarea on-line, obținute de directorii unităților de învățământ prin parteneriate cu autoritățile locale, agenții economici și organizațiile non-guvernamentale (din fonduri proprii, fonduri Primării, sponsorizări, donații).

În rest, dispozitivele electronice vor fi asigurate în urma achiziționării viitoare prin diverse programe: 5.689 prin programul național Școala de acasă, 2.433 de laptopuri prin Proiectul pentru Învățământul Secundar ROSE, iar alte dispozitive vor fi cumpărate de școli, în parteneriat cu administrațiile locale, printr-un apel ce a fost deschis pe 02.11.2020, potrivit inspectorului școlar general constănțean, prof. Mihai Sorin.

Concret, în 174 de unități de învățământ (din cele 500 în total, din județul Constanța), elevii nu pot participa la cursurile on-line. Inspectoratul Școlar Județean Constanța a dat asigurări marți, 10.11.2020, că va scrie cereri de finanțare pentru trei dintre ele, pentru dispozitivele electronice necesare acestora, iar celelalte vor aplica singure pentru obținerea finanțării nerambursabile sau o va face administrația publică locală pentru ele.

Pentru cei peste 7.000 de elevi care nu pot participa la cursurile on-line, directorii școlilor constănțene unde se regăsesc aceste cazuri, au propus câteva soluții, însă nu suntem siguri că acestea vor fi implementate și în mod real, nu numai la nivel teoretic. Doar există atâtea cazuri, încă, în care profesorii nu susține orele on-line, dar să se ocupe și de cei care nu au dispozitive electronice! Adică să trimită materiale la domiciile elevilor, să le dea SMS-uri, să vorbească cu ei la telefon, să le trimită, cu ajutorul părinților, fișe de lucru, iar după ce acestea sunt rezolvate, părinții să le aducă înapoi profesorului, pentru evaluare etc. etc. Nu credem că acest soluții vor funcționa, mai ales pentru că școlile nu pun la dispoziția profesorilor și telefoane mobile, deci trebuie să le folosească pe cele personale!

Potrivit prof. Mihai Sorin, inspectorii școlari de sector vor verifica în mod deosebit respectarea soluții asumate de profesori pentru elevii care nu au dispozitive electronice. Vom solicita rapoartele acestora și vom vedea cât de bine funcționează ele, când de fapt era mult mai ușor și mai benefic să se fi achiziționat din timp tablete pentru elevi, nu acum după ce a fost instaurat scenariul roșu în toate unitățile de învățământ din țară.

Valentin ISPAS

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.