Peste două milioane de lei pentru reabilitarea pasajului dinspre Poarta 6, din port

0
754

Compania Națională Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța vrea să reabiliteze și pasajul dinspre Poarta 6, nu doar pe cel dinspre Poarta 5 (de la Curba Mare) – unde au început deja lucrările -, așa că a inițiat o procedură simplificată on-line pentru atribuirea contractului. Expertiza tehnică a fost deja realizată, în iulie a.c., mai este nevoie doar de proiectare, pentru demararea reparațiilor.

După ce a finalizat licitația pentru reabilitarea Pasajului Superior la Curba Mare, dinspre Poarta 5 și au început lucrările (realizate de către ABC Val S.R.L. pentru peste 1,2 milioane de lei), C.N. Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța a demarat o procedură simplificată (într-o singură etapă) on-line și pentru elaborarea întregii documentații necesare proiectării lucrărilor de reparații capitale Prelungirea Pasajului Superior la Curba Mare și execuția acestora. Valoarea estimată a contractului este de 2.104.284 de lei, din care doar 100.204 lei pentru proiectare.

Firmele interesate pot depune oferte până pe 28.10.2020, ora 15.00 și trebuie să îndeplinească mai multe condiții, de exemplu, să fi realizat în ultimii cinci ani lucrări asemănătoare în valoare cumulată de cel puțin două milioane de lei, să depună graficul de prestare a serviciilor de proiectare conform cerințelor Caietului de Sarcini și Graficul de execuție lucrări etc. Reabilitarea trebuie finalizată în maximum un an.

Drumul dintre Porțile 5 și 6 traversează liniile ferate și diferite conducte pe două pasaje amplasate succesiv, traseul desfășurându-se într-o curbă cu raza de 300m. Pasajul dinspre Poarta 6, prelungirea celui dispre Poarta 5, a fost proiectat în 1977, dat în exploatare în 1979 și niciodată reabilitat. El are patru deschideri, traversând două linii de cale ferată și un drum de exploatare, și o lungime totală de 61,25m, cu lățimea părții carosabile de 9m, încadrată de două trotuare de 1,5m fiecare.

Prelungirea Pasajului Superior la Curba Mare este încadrat în categoria drum interior, tehnologic, cu caracter de drum public privind circulația rutieră și pietonală în Port Constanța. Așa cum spuneam nu a fost reparată timp de 41 de ani, astfel că elementele constructive prezintă degradări pe zone întinse, care necesită lucrări de reparații, reabilitări și consolidarări.

Conform expertizei tehnice realizate în luna iulie a.c., pasajul prezintă degradări ale betonului cauzate de infiltrații, aparatele de reazem metalice sunt ruginite, iar Racordările cu terasamentele sunt degradate, existând tasări etc. Partea carosabilă prezintă fisuri, în special în zona rosturilor de dilatație, iar bordurile sunt degradate.

Cu ocazia proiectului de reparații capitale, partea carosabilă va fi prelungită cu 50cm, se vor așterne hidroizolații permanente, se vor monta parapet de siguranță elastic și noi dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatație, se vor îndepărta panourile de cofraj rămase nedemontate din 1979 (descoperite în urma realizării studiilor topo și geo realizate pentru expertiza tehnică), se vor repara cu mortare speciale zonele afectate de infiltrații etc.

Expertiza tehnică, realizată de tatăl „noului Vadim“

Expertiza tehnică a fost realizată de Donprest Com S.R.L. din Capitală, la pachet cu alte patru experize pentru alte pasaje ale C.N. Administrația Porturilor Maritime S.A. Constanța, pentru 235.000 de lei. Asociații firmei sunt Oltița și Ion Dumitru Diaconu, inginer, expert tehnic pentru construcții poduri, fostul director al Diviziei Poduri din cadrul Iptana S.A., firmă cunoscută pentru realizarea studiilor de fezabilitate ale unor mari proiecte de infrastructură. Dar și Donprest Com a realizat multe expertize tehnice pentru diferite poduri din toată țara, inclusiv podul de pe D.J. 601 peste râul Neajlov, Podul Râul Doamnei din Pitești, Puntea pietonală peste râul Săsar din Baia Mare, podul de pe D.N. 67 peste râul Cerna din județul Vâlcea etc.

Anul trecut, Donprest Com a realizat un profit net de aproximativ 600.000 de lei, la o cifră de afaceri de peste 1,2 milioane de lei. Probabil majoritatea banilor obținuți din contracte cu statul, așa cum arătam mai sus, un lucru deloc surprinzător de vreme ce Ion Dumitru Diaconu este tatăl fostului deputat Bogdan Mihai Diaconu, fost P.S.D.-ist, fondatorul Partidului România Unită, cunoscut pentru „legăturile periculoase“ de business cu Sebastian Ghiță, în diferite firme anchetate de D.N.A., Insoft și Siveco.

Între 2001 și 2004, Bogdan Mihai Diaconu, poreclit de presă „noul Vadim“, din cauza patriotismul exacerbat afișat, a lucrat inclusiv la Donprest Com, conform CV-ului său de pe site-ul Camerei deputaților.

Valentin ISPAS 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.