Anchetă în cazul scafandrilor care au murit la Eforie: toate persoanele care au avut legătură cu evenimentul vor fi audiate

0
1945

Emil Marian Matei, în vârstă de 54 de ani, şi colegul său, Ștefan Adrian Strungaru, de 32 de ani, din Iași, au murit înecați la Eforie Nord în timp ce efectuau scufundări. Autopsia celor doi bărbați care și-au pierdut viața subit, la câțiva metri adâncime, arată că cei doi s-au înecat. Fiind vorba despre un accident de muncă, inspectorii ITM Constanța au mers la fața locului pentru a stabili cauzele și îmrejurările incidentului.

Expertul în scufundări, Emil Marian Matei, și doctorul biolog, Ștefan Adrian Strungaru, au murit înecați, întrucât aveau apă în plămâni. Potrivit unor colegii de-ai lui Matei, buteliile ambilor scafandri au fost încărcate cu un compresor electric, deci este exclusă varianta asfixierii cu substanțe toxice provenite din amestecul greșit din butelii, provenite de la un motor cu combustie internă. Pentru că se aflau în timpul serviciului desfășurând activități de cercetare a mediului marin pentru unele cercetări preliminare înainte de înnisipare, inspectorii ITM trebuie să cerceteze evenimentul.

Iată împrejurarile producerii accidentului stabilite de ITM

Așa cum reiese din primele cercetări efectuate la fața locului, cele două victime, efectuau scufundări în zona localităților Eforie Nord, respectiv Eforie Sud, la cca 500 metri în largul Mării Negre având ca scop cercetarea biodiversității sectorului respectiv, întrucât în acea zonă urma să se efectueze un proces de deznisipare. Cei doi scafandri erau asistați pe durata scufundării de o ambarcațiune. În jurul orei 13:45 cei din ambarcatiune au sesizat că Emil Marian Matei a ieșit la suprafață, dar s-a scufundat din nou și ulterior niciunul din cei doi scafandri nu au mai ieșit la suprafață. În aceste condiții a fost declanșată prin 112 alarma de către cei din barca de supraveghere. Elicopterul SMURD a survolat marea în zona respectivă și au fost văzute corpurile celor doi scafandri pe fundul mării. S-a procedat la recuperarea imediată a acestora, însă deși au fost efectuate manevre de resuscitare a fost declarat decesul acestora.

Evenimentul se cercetează de către ITM Constanta urmând să fie identificate și audiate toate persoanele care au avut legatură cu evenimentul în cauză, să fie solicitate documente ca să clarifice împrejurările producerii evenimentului, să fie făcute constatări. Pentru a înțelege mai bine care este procedura și ce urmează să se întâmple onspectorul-șef adjunct al ITM, Marian Becheanu, a făcut câteva precizări.

„Legea prevede că trebuie stabilite cu acuratețe îmrejurările în care s-a produs accidentul, iar acestea nu pot fi stabilite decât pe baza unor audieri, declarații scrise care să conducă la crearea unei ipoteze. La momentul acesta un inspector este la Mangalia unde este firma domnului Matei și a sigilat tot pentru a putea fi făcută o expertiză. Dosarul de cercetare va fi instrumentat de către Parchetul de pe lângă Curtea de Apel. Un procuror va prelua cazul și în cursul zilei de miercuri, 14 aprilie, a.c., vom merge și noi la Curtea de Apel pentru a colabora cu procurorul. Împreună cu celelalte autorități vom stabili modul în care se va face expertiza și ce obiective comune să avem. Trebuie să vedem componența gazelor rămase în tuburile de aer, modul în care au fost echipați scafandri, compresorul cu care s-a făcut încărcarea tuburilor și alte aspecte”, a declarat Marian Becheanu.

Mihaela GIUGLEA

Citeşte şi:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.