Când sunați la “Telefonul Consumatorului” pentru a face o reclamație, să nu vă mirați dacă vă răspunde vreun fast food

0
1017

”Telefonul Consumatorului 0219551”, care trebuie afișat în mod OBLIGATORIU de către orice agent economic, este total inutil. Dși sunt prevăzute unele sancțiuni pentru neafișarea plachetei care conține acest număr de telefon, serviciul respectiv este total nefuncțional. Nici un operator call-center nu răspunde, în cel mai rău caz, numărul este redirecționat aiurea.

Ordinul nr. 594/2014 privind modificarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor nr. 72/2010 privind unele măsuri de informare a consumatorilor, intrat în vigoare la 1 ianuarie 2015, prevede: ”Pentru corecta informare a consumatorilor şi pentru a le da acestora posibilitatea să afle informaţii referitoare la modul în care pot face sesizări ori reclamaţii cu privire la produsele şi/sau serviciile ce le sunt puse la dispoziţie, operatorii economici au obligaţia să afişeze numărul de telefon denumit TELEFONUL CONSUMATORILOR – 0219551, adresa şi numerele de telefon/fax ale comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor în a căror rază teritorială se află operatorul economic, precum şi adresa siteului Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor: www.anpc.gov.ro“.

La îndemnul unor cititori, care au reclamat faptul că serviciul este nefuncțional iar numărul de telefon, practic, nu există, am încercat și noi să verificăm cele reclamate, pentru a ne convinge. Și ce să vezi? Numărul nu este disponibil.

De precizat că numărul acesta de telefon este nefuncțional nu de acum, ci din vara trecută, din august 2020, când mai mulți consumatori s-au plâns mai departe de funcționarea defectuoasă a unor servicii ale ANPC. Pe scurt, reclamațiile consumatorilor erau soluționate foarte greu, cu mare întârziere, telefonul consumatorului a fost inutil, în condițiile în care nu a funcționat, iar unele petiții transmise pe e-mail nu au mai fost luate deloc în considerare.

A sunat la OPC dar a răspuns McDonald`s

Ciudat este faptul că un cititor Focus Press ne-a semnalat faptul că, aflându-se în București, a avut nevoie să sune urgent la Protecția Consumatorului pentru a semnala unele nereguli. Bărbatul a sunat la 0219551, însă apelul i-a fost redirecționat. La celălalt capăt al firului a răspuns McDonald`s, potrivit celor relatate de cititorul nostru.

Prin urmare, dragi comercianți, vă puteți lipsi liniștiți de acea plachetă, nu numai că vă ocupă locul degeaba pe perete, dar nici nu îi este de folos cuiva. Numărul de telefon este inexistent.

Daniel ALBU

Citeşte şi:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.