Vergil Chițac, primarul Municipiului Constanța a vorbit joi, 28 martie a.c., în cadrul conferinței de presă susținută după ședința de Consiliu Local despre proiectele de modernizare a Bulevardului I.C. Brătianu și a stațiunii Mamaia.
Edilul-șef a spus că administrația publică se gândește care dintre proiecte să le demareze.
„Avem variantele Mamaia sau I.C. Brătianu. Pe I.C. Brătianu există o problemă cu o conductă care este pe o porține relativ întinsă, considerând acest bulevard de la Liceul Ovidius, până la ieșire din Constanța. Deocamdată operatorul nu are în viziune să schimbe acea conductă. Revenind la problema inițială, nici noi nu ne putem apuca de lucrări, dacă nu se schimbă acea conductă care se află sub pământ. Avem discuții cu operatorul să caute surse de finanțare, să facă un S.F., să facă proiectul, să elaboreze documentațiile, să maturizeze proiectul ăsta, pentru că noi având sume alocate putem pur și simplu să depune proiectul ăsta care este matur, este gata, mai trebuie implementat, dar nu putem să ne apucăm de el, chiar și după ce vom semna finanțarea, până când nu va fi schimbată acea conductă”, a declarat Vergil Chițac.
Ce prevede proiectul de pe I.C. Brătianu
Trotuarele se vor reabilita, urmând ca, în cadrul lățimii acestora, să se realizeze, pe zonele unde spațiul existent permite acest lucru, piste dedicate exclusiv bicicliștilor: câte una pe fiecare sens de circulație. Ele vor avea îmbrăcăminte asfaltică colorată.
Având în vedere că unul din obiective este prioritizarea transportului public, în cadrul proiectului s-a prevăzut desființarea unor sensuri giratorii (sensuri giratorii ale căror elemente geometrice nu respectă normativele în vigoare – AND 600), cât și reconfigurarea unor intersecții. Cele trei intersecții giratorii existente – Bulevardul I.C. Brătianu cu strada Bucegi,Bulevardul I.C. Brătianu cu acces Lidl (lângă strada Mircea Berberian) și Bulevardul I.C. Brătianu cu strada I.L. Caragiale – se vor desființa, urmând a se reconfigura ca intersecții semaforizate.
A crescut valoarea totală a proiectului de îmbunătățire a mobilității urbane pe Bulevardul I. C. Brătianu.
În luna februarie a anului 2023, Consiliul Local Constanța a adoptat proiectul de hotărâre privind aprobarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenție și a principalilor indicatori tehnico-economici pentru obiectivul de investiții „Îmbunătățirea mobilității în municipiul Constanța, Bulevardul I.C. Brătianu“. Atunci, valoarea totală estimativă a investiției era de 167.609.191,74 lei, TVA inclus.
Detalii despre proiectul de îmbunătățire a mobilității urbane în stațiunea Mamaia
Elaboratorul documentației de avizare a lucrărilor de intervenție este Urban Scope SRL. Firma din București s-a ocupat și de proiectarea în vederea reabilitării marilor bulevarde din Constanța. Citește mai multe detalii aici.
Zona de intervenție a proiectului este alcătuită din Bulevardul Mamaia, tronson delimitat de sensul giratoriu de la intersecția cu strada Pescarilor și respectiv sensul giratoriu din dreptul accesului la Hotel Diplomatic Mamaia, conform proiectului de hotărâre.
Prezentul proiect este parte integrată a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al Polului de Creștere Constanța și se încadrează în secțiunea proiectelor destinate intervențiilor majore asupra rețelei stradale. De asemenea, proiectul este eligibil pentru finanțare cu fonduri europene nerambursabile datorită încadrării în obiectivele PR 2021-2027 Sud-Est.
Obiectivele principale ale investiției sunt:
- Creșterea atractivității transportului public și a procentului de utilizare a acestui mod de transport, în cadrul distribuției modale a deplasărilor;
- Îmbunătățirea calității călătoriilor cu transportul public și modurile nemotorizate, prin creșterea standardelor de calitate și siguranță în utilizarea acestor moduri de transport;
- Eficientizarea transportului public prin reducerea timpilor de călătorie și a consumului de combustibil, precum și prin creșterea numărului de utilizatori;
- Creșterea accesibilității și siguranței deplasărilor pietonale, prin reabilitarea/extinderea traseelor pietonale (trotuare);
- Ambientarea cu mobilier urban de calitate;
- Realizarea de benzi de circulație dedicate transportului public, delimitate fizic;
- Pregătirea pentru implementarea unui sistem inteligent de management al traficului; Introducerea unui sistem modern de iluminat pentru zone pietonale;
- Îmbunătățirea condițiilor de transport în zona studiată prin repararea străzii studiate.
Loredana MIHAI
Citește și: