Dacă se votează bugetul național așa cum a fost avizat în comisii, se vor aloca toți banii necesari pentru consolidarea malului de pământ din Cumpăna

0
294

Luni, 1 martie a.c., au avut loc, în plenul Parlamentului, dezbaterile privind bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale de stat pe 2021. Scandal și acuzații reciproce, dar marți proiectul legii bugetului consolidat ar trebui votat de cele două camere. Dacă bugetul Ministerului Transportului va fi aprobat așa cum a fost avizat în comisii, se vor aloca toți banii necesari pentru consolidarea malului de pământ din Cumpăna.

Scandalul în plenul Parlamentului a început după ce premierul Florin Cîțu a prezentat proiectul privind bugetul de stat. Potrivit acestuia, „este un buget concentrat pe investiţii şi un buget care forţează reforma în administraţia publică centrală şi locală, de aceea prefer să iasă din Parlament aşa cum a fost aprobat de Guvern“.

„Avem un buget cu cheltuieli mai mari decât anul trecut. Nu avem cum să spunem că este un buget mic. Banii pe care îi avem au fost împărţiţi în toate ministerele, pe proiecte de priorităţi. Este un buget mai mare decât anul trecut, deficitul în scădere, dar sunt 80 de miliarde de lei bani pe care îi punem în economie. Această noţiune că e un buget mic este falsă şi nu e susţinută de date“, a spus prim-ministrul Florin Cîțu.

Dacă bugetul de stat va fi aprobat marți, 2 martie a.c., așa cum a fost avizat în comisii, bugetul alocat Ministerului Trasportului include și fondurile necesare pentru consolidarea malului de pământ din Cumpăna, parte a Canalului Dunăre – Marea Neagră.

Bugetul avizat de comisiile reunite de Transport și Infrastructură din Senat și Camera Deputaților este de 14,12 miliarde de lei, iar acesta include peste 20 de proiecte pentru județul Constanța, în diferite faze de investiții.

„Toate domeniile transporturilor din județul nostru – fie că vorbim despre transport rutier, feroviar, aerian, maritim sau fluvial – sunt cuprinse în capitolele din buget. Bugetul pentru Transporturi este unul curajos, axat pe investiții strategice, astfel încât să putem da curs unei dezvoltări fără precedent României și județului Constanța. În campania electorală, am vorbit despre dezvoltare, iar bugetul acestui minister confirmă că ne ținem de cuvânt.

Din cele peste 20 de proiecte mari cuprinse în bugetul ministerului, aș sublinia câteva: lucrările pentru consolidarea malului de pământ din Cumpăna; studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru Alternativa Techirghiol și Drum Expres Constanta – Tulcea; reabilitarea podului de la Cernavodă; electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța – Mangalia; prelungirea digului de larg în Portul Constanța și lucrări aferente infrastructurii rutiere și de acces în port; modernizarea infrastructurii portuare; modernizarea și extinderea capacității în Portul Medgidia; modernizarea canalelor navigabile ale Dunării (Canal Dunăre – Marea Neagră și Canal Poarta Alba – Midia); investiții în Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu și altele“, a declarat deputatul P.N.L. de Constanța Marian Crușoveanu.

Reamintim că în luna mai 2019 a avut loc o alunecare de teren în comuna Cumpăna, apoi a doua, în luna august a aceluiași an, malul stâng al Canalului Dunăre – Marea Neagră luând-o din ce în ce mai mult la vale. Opt familii au fost evacuate din această cauză, iar lucrările de stabilizare au început, dar acestea se desfășoară greu, mai ales că încă este nevoie de fonduri, nefiind alocați toți banii promiși până acum de fostul ministrul al Transporturilor, Răzvan Cuc, și în plus firma care execută stabilizarea malului susține că sunt necesare lucrări suplimentare față de cele stabilite inițial.

Valentin ISPAS

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.