În “blocul groazei”, cel cu branşament la Tomis Plus, facturile pentru energia electrică au “explodat”

4
13087

Locatarii blocurilor din zona limitrofă cartierului Tomis Plus din Constanţa au noi probleme. La începutul anului, aceştia au rămas fără apă şi căldură, iar detaliile acestui incident au fost relatate pe larg la momentul respectiv. Acum, oamenii se confruntă cu o “explozie” a costurilor la energia electrică. Din păcate pentru ei, contractele nu sunt direct cu ENEL, ci cu o altă firmă aflată în legătură cu cea care a construit imobilul.

Locatarii blocului Napoli sunt branşaţi la rețeaua electrică în baza unei înțelegeri între dezvoltatorul de la care au cumpărat apartamentele, Management Administration & Services SR. (asociat Daniel Zaif), și Tomis Plus. Aşadar, facturile pentru consumul de energie electrică nu sunt ca urmare a unor contracte directe cu ENEL. De câteva luni, oamenii au sesizat că li se “impută” consumuri din ce în ce mai mari şi, evident, costuri pe măsură. Locatarii blocului doresc contracte individuale cu ENEL, însă şi aici apare o problemă: branşamentul care nu ar fi tocmai în regulă, iar în consecinţă, ENEL (E-On) nu doreşte să îl preia!

Unul dintre locatarii blocului Napoli precizează că i s-a spus verde în faţă, când s-a prezentat la administraţia blocului pentru a plăti şi pentru a cere explicaţii: “<Sunteti captivi, ENEL nu vrea să preia Tomis Plus>, astea au fost cuvintele uneia de la birouri. Noi suntem abonaţi la un furnizor de care n-am auzit în viaţa mea, iar dacă furnizorul vrea să facă 5 lei sau 10 lei kw, noi plătim, iar sfatul doamnei de la birouri a fost să ne mutăm”.

Conform celor care au avut ghinionul să cumpere o locuinţă construită de Management Administration & Services SRL, dacă în alte blocuri sau în alţi ani, pentru o lună de vară, se achitau 200-250 de lei, acum situaţia a devenit insuportabilă: “Pentru o lună de vară a venit factură de 500 de lei, când în alţi ani, în 2019, în 2020, plăteam la jumătate sau mai puţin. Efectiv nu aveam cum să consum ce scrie pe acea factură. Toţi vecinii mei au primit facturi din acestea, astronomice, iar noi nu reuşim să ne mutăm cu contractele la ENEL. Este o situaţie din ce în ce mai grea”, a precizat o femeie care locuieşte în “blocul groazei”.

“Şi eu sunt unul dintre proprietarii din Tomis Plus care plătesc facturi astronomice la acești jăpcari. Consumul într-un apartament de 70 mp a ajuns să fie de 428kw pe luna august. Aerul condiţionat nu a fost folosit iar în casă electrocasnicele sunt toate A+. În urma cu 3 ani aveam un consum de 200kw, apoi a crescut treptat până a ajuns aproape de 500, fără a face vreo modificare in casă. Am montat smart prize pentru a monitoriza consumul şi nu ajung nici la jumătate din ce îmi facturează ei. Am fost să le cer socoteală şi mi-au spus nonșalant că nu au ce să facă şi să-mi schimb contorul pe banii mei. Problema nu este a contorului, pentru că si am vecina de perete cu aceeaşi situaţie. Îmi este greu să cred că s-au defectat ambele contoare. Am discutat cu vecinii din cartier, mulți au aceeaşi problemă”, ne-a transmis şi E.D. dând de înţeles că situaţia este generalizată în cartier, nu doar în blocul pomenit mai sus. Femeia se întreabă acum ce este de făcut şi solicită ajutor din partea celor care se pricep să gestioneze o astfeld e situaţie.

De precizat că dezvoltatorul imobiliar nu a putut fi contactat pentru a oferi lămuriri.

Vom reveni.

A.C.

Citeşte şi:

4 COMENTARII

  1. Iar afirmatia copiata de pe grupul de facebook cu factura de 500 ron, aceea persoana nu locuieste in ”blocul groazei”. Nici o persoana din acea discutie nu locuieste in blocul respectiv. Daca nu va doriti un proces civil cu ”blocul groazei” ar fi bine sa corectati informatiile asta pana nu v-a fi prea tarziu.

  2. Dar cand au cumparat nu au cerut detalii ? Adica totusi e o cheltuiala de cateva zeci de mii, nu pui toate intrebarile INAINTE sa semnezi actele ? Sau poate le-a convenit pretul mic atunci si au crezut ca au fentat sistemul.

    • Pentru tartacuta aia ta mica, apartamentele nu au fost cumparate la pret mic, mai informeazate cat costa un apartament in acest cartier, iar pentru tina sa nu mori prost la momentul cumparari apartamentelor utilitatile erau in proces de predare. Lucru ce nu s-a mai intamplat ulterior. Iar ca sa se lumineze si creierasul ala al tau limitat, problema e in tot cartierul cu ajutorul autoritatilor. Legea este incalcata prin buna stiinta a autoritatilor. Ai inteles inteligentu satului?

  3. Da, cand au cumparat a existat un proiect inreg la primarie, un proiect ce nu s-a respectat… oamenii au intrebat. Pana la urma ce legatura are? Toata lumea trebuie sa aiba facturi individuale la utilitati si nu o zi eu, o spune legea. Diferenta este ca blocurile noi au acest “avantaj” datorita modificarii legii asociatilor si a dezvoltatorilor. Daca exista aceasta lege si pe vremea cand oamenii au cumparat aveau un cadru legal sa isi ceara drepturile, dar din cauza multelor nefacute au schibat legea pentru a i obliga sa ofere oamenilor normalitatea 🙂 asa ca in loc sa va frece grija ce au facut oamenii aia cand au cumparat, ca s-au bucurat la preturi mici sau ce au mai facut ei poate ar fi trebuit sa va deranjeze ca nu se respecta legea, ca exista coruptie si oricine are 3 lei in buzunar poate sa fie dezvoltator.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.