Inspectorul general şcolar aşteaptă ca Vergil Chiţac să-şi preia mandatul, să facă ordine în privinţa tabletelor şcolare. Între timp, cursurile online lasă de dorit

0
373

În județul Constanța, mai multe unități de învățământ au trecut de la scenariul 2 la scenariul 3, fiind vorba de peste 35 de școli sau grădinițe, unde orele s-au mutat exclusiv în online, din cauza creșterii numărului de cazuri de infectare cu virusul Sars-Cov-2.

Acest aspect îi nemulțumește pe mulți dintre părinți, iar asta pentru că modalitatea prin care se susțin orele lasă de dorit.

Mesajele primite în redacția Focus Press ne arată imaginea cursurilor în online. Astfel, părinții reclamă că sunt probleme legate atât de modul de conectare pe aceste platforme, cât și faptul că unii elevi își uită uneori microfoanele pornite și astfel aud și ceilalți colegi dacă aceștia vorbesc la telefon ori cu vreun membru al familiei. Un alt neajuns: unii profesori, în încercarea de a le arăta lecția pe tablă – pentru că profesorii merg în clasele de curs pentru a se conecta cu elevii aflaţi acasă -, ridică monitorul laptopului prea sus, astfel că elevii reușesc să vadă doar tavanul, spre amuzamentul lor.

”Este crunt. Țipă elevii din clasa. Copiii de pe online uită microfoanele deschise și îi auzi vorbind la telefon. Să nu mai zic că, dacă îți pică un minut curentul sau netul și încerci să te conectezi iar, nu îți mai dă nimeni accept”, spune o mămică.

”Noi n-am mai intrat deloc luni pentru că nu aveau în școală net bun, că s-a oprit curentul. Ne-a trimis mesaj la 9 că nu mai intrăm, că are de lucrat cu grupa 1, că sunt în urma rău ”, a reclamat un alt părinte.

”La noi văd că merge binișor. Mai mișcă doamna laptopul și filmează tavanul”, mai spune o altă mămică.

Contactat de Focus Press, inspectorul școlar general Sorin Mihai a declarat că știe despre problemele cu care se confruntă elevii și profesorii, dar crede că situația nu a fost gestionată cum trebuie de la nivelul conducerilor unităţilor şcolare: ”Am primit și noi foarte multe sesizări legate de modalitatea de conectare pe platformele online pentru a intra la orele online, dar și despre lipsa tabletelor“.

O altă problemă în gestionarea cursurilor online: lipsa tabletelor!

Referitor la problema tabletelor – mai exact lipsa acestora -, amintim că Guvernul justifica, prin intermediul premierului Ludovic Orban: “Nu vom putea achiziționa toate cele 250.000 de tablete. Achiziția e la ONAC. Vom schimba conducerea (…) Eu nu am vrut să umblu la baza de achiziţii, că ieşea imediat scandal. Preşedintele ONAC este preşedintele pe care l-am găsit în funcţie. Trebuie un motiv ca să iei o astfel de decizie. Aici a existat foarte multă, după părerea mea, obtuzitate şi o rigoare excesivă în derularea procedurii, a durat prea mult. O să achiziţionăm, până la urmă, 70-80.000. Dar ne-am gândit la lucrul ăsta. Noi am prevăzut, am dat Ordonanţă de Urgenţă care este în vigoare, am mobilizat resurse financiare din fonduri europene, 175 de milioane de euro, care sunt dedicaţi strict cheltuielilor pentru deschiderea şcolilor”. Declaraţia a fost făcută la sfârşitul lunii august.

Între timp, a avut loc achiziţia cu bucluc, iar din cele 80.000 de tablete achiziționate cu întârziere vor ajunge şi la Constanța peste 5.000 de tablete.

“Problema aici este că se așteaptă o poziție a viitorului primar, pentru că municipiul Constanța se află între două mandate de primar, a primarului actual și a celui ales, care să rezolve această situație, inclusiv problema legată de asigurarea fondurilor necesare. Noi avem fel de fel de situații și am tot semnalat, din păcate, în comunicarea cu directorii unităților de învățământ de fiecare dată când se solicită o astfel de informație, cea legată de stocul sau necesarul de tablete, informațiile date de către aceștia sunt în contradictoriu cu situațiile raportate anterior. De exemplu, la aceeași unitate de învățământ adesea scade nevoia de număr de tablete sau crește, adică este o ciudățenie. Nu s-a făcut o analiză foarte serioasă la fiecare unitate de învățământ. Astfel de dispozitive, unu la mână sunt asigurate, noi avem o centralizare, undeva la 6.000 de tablete, raportată la luna septembrie, asigurate din fondurile primăriei sau proprii, sponsorizări sau donații și aici mă refer la nivelul județului. Mai avem acum spre achiziție din partea Inspectorarului Școlar Județean, pe Ordonanța de Urgență 756, achiziționate 160 de tablete și un număr de aproximativ 80 de laptopuri. Acestea vor fi achiziționate de către Inspectorat și vor fi puse la dispoziția unităților de învățământ. Totodată, pe Ordonanța 144, urmează a fi achiziționate de către unitățile de învățământ în parteneriat cu administrația publică locală, chiar și cu Inspectoratul Școlar Județean pe fonduri europene. Mai avem, din proiectul “Rose”, achiziționate laptopuri de către liceele care sunt în acest proiect și vorbim despre cifre consistente, din acest punct de vedere se asigură necesarul, dar v-am spus, cred că cifrele cu necesarul nu sunt actualizate şi nu sunt transmise corect de către unitățile de învățământ”, a declarat Sorin Mihai.

“Vor mai veni 5.202 tablete din acea achiziție care s-a făcut de către Ministerul Educației și Cercetării, despre care știți că au existat discuții cu cele 250.000 de tablete ce  urmau a fi achiziționate, dar de fapt au fost undeva la 80.000. S-a terminat iată și perioada contestațiilor și urmează să fie trimise, repartizate către județul Constanța 5.202 tablete. Acum, dacă facem un calcul, cele 6.000 plus acestea de la Minister, cele achiziționate de către noi prin OUG și cele din proiectul “Rose”, ajungem la un total de 20.000 de tablete, deci o cifră destul de mare. Prioritate au copii defavorizați”, a mai spus, pentru Focus Press, Sorin Mihai.

Loredana MIHAI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.