Liviu Vârșă, clarificări despre efectuarea plăților pentru certificatul de înmatriculare, permisele de conducere, permise și autorizațiile de circulație provizorie

0
404
Liviu Vârşă

Pandemia de coronavirus a afectat și domeniul ce acoperă Serviciul Regim de Înmatriculări și Permise, în sensul că, deși totul s-a mutat în online, oamenii încă formează cozi la ghișee, deși pericolul în ceea ce privește infectarea cu virusul Sars-Cov-2 nu a trecut.

Într-un interviu acordat cotidianului Focus Press, șeful Serviciului Regim de Înmatriculări și Permise Constanța, Liviu Vârșă a vorbit despre problemele cu care se lovesc angajații instituției, între care şi acest aspect.

Deși, conform noilor reglementări, plățile pentru diferitele servicii din cadrul Serviciului Regim de Înmatriculări și Permise se fac on-line, la adresa de Internet a instituției precizându-se clar unde și ce acte trebuie să prezinte cetățenii, aceștia continuă să meargă la ghișeu fără să fi consultat site-ul sau afișele ce le sunt puse la dispoziție în cadrul instituției:

„O problemă pe care vreau să o semnalez este cea referitoare la persoanele ce se deplasează la ghișeele pentru diferitele probleme, la Serviciul de Înmatriculări schimbări Permise, etc.: oamenii nu vin pregătiți cu documentele necesare, deși pe site-ul instituției sunt prevăzute și scrise cu subiect și predicat. În plus, plățile se fac on-line, iar nouă ne apare deja în sistem dacă persoana respectivă a făcut sau nu plata. Aceste chestiuni îngreunează extrem de mult sarcinile angajaților, și așa din 30 de persoane ne lipsesc 3  și, deși nu pare o cifră extrem de mare, în realitate este mare nevoie de acele 3 persoane, pentru că, de exemplu, din 11 ghișee câte ar trebui să funcționeze, funcționează doar 8. Precizez că angajații din cadrul Serviciului Regim de Permise și Înmatriculări sunt profesioniști. La noi programările se respectă, doar că, de exemplu, o persoană dacă a fost programată la ora 8.30 și nu are toate actele pregătite, dacă revine la ora 12.30 când este altă persoană programată, pe motiv ca fusese programată de dimineață dar nu avea actele și a revenit, va trebui să aștepte pentru că programările se respectă. Programările se fac on-line. De la 1 octombrie prin Ordonanță de Urgență s-a schimbat modalitatea de efectuare a plăților pentru certificatul de înmatriculare, permisele de conducere, permise și autorizațiile de circulație provizorie, în sensul că nu se mai încasează numerar la ghișeele noastre. În plus, scrie exact ce acte trebuie să aduci”, a mai spus Liviu Vârșă.

Referitor la examinarea pentru promovarea examenului pentru obținerea permisului de conducere, Liviu Vârșă spune că, în decursul anului 2020 și până în prezent doar 50% din cei ce se înscriu obțin permisul auto:

„Au fost două luni în care nu s-a lucrat în perioada stării de urgență, dar o altă problemă este volumul foarte mare de cereri raportat la numărul de examinatori. Nu este un deficit foarte mare, dar se simte această lipsă. În ceea ce privește examinarea pentru obținerea permisului de conducere, ducem o muncă în zadar pentru că, dacă un candidat vine la examen și pică, pentru noi nu este eficient. În decursul anului 2020 probabilitatea de promovare a examenului auto, adică un candidat să promoveze atât sala cât și orașul, este în medie de 50%, adică să vă dau un exemplu, dacă vin 100 de persoane de sală și promovează doar 50 dintre ei, la oraș vor obține permisul în medie de 25 de persoane, ceea ce înseamnă o cifră mică, undeva la 70% nu vor promova. Fac apel la viitorii candidați să fie responsabili și să trateze totul ca atare, să nu se culce pe o ureche pentru că astfel numărul viitorilor candidați va crește considerabil și astfel perioada de timp între examinări va fi extrem de mare”

Loredana MIHAI

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.