Medicul neurolog Dumitru Naum, îndemnuri pentru un stil de viață sănătos: “Nu e timp de pierdut!”

0
201
Dr. Dumitru Naum, medic specialist neurolog în cadrul Clinicii Cermed

Medicul neurolog Dumitru Naum a primit la cabinet, în ultima perioadă, tot mai multe solicitări de evaluare a unor persoane tinere, la care simptomatologia s-a demonstrat în final a fi consecința unui mod de viață inadecvat. Așa că s-a decis să ofere câteva sfaturi despre cum să ne păstrăm sănătatea și să menținem starea de bine.

Fie că suntem la începutul vieții, tineri, fie că ajungem la o anumită vârstă, când începem să spunem “așa nu mai merge”, cu toții ne dorim la un moment dat să adoptăm un stil de viață sănătos. Ce înseamnă un stil de viață sănătos? Ce mici obiceiuri ne pot ajuta în a duce la îndeplinire asta? Înainte de toate medicul spune că trebuie să știm că sănătatea este definită ca fiind o “stare de bunăstare fizică, mentală și socială completă și nu doar absența bolii”. “Cele mai comune sfaturi sunt cele legate de o alimentație cât mai echilibrată, odihnă suficientă și gândire pozitivă. Totuși un stil de viață sănătos este un cumul de aspecte și factori“, ne explică specialistul.

Alimentația sănătoasă

Medicul ne îndeamnă să consumăm alimente din toate categoriile (nu există nimic interzis) – dar cu anume măsură și la ore potrivite – fructe, legume și leguminoase, cerealele integrale, carne slabă, pește, ouă proaspete, lactate, nuci, semințe crude. Tot medicul ne atrage atenția să evităm carnea roșie, pâinea și pastele din făină albă, untul și margarina, dulciurile și băuturile pe bază de zahăr, cartofii și orice alte produe rafinate (semi-preparate, conserve, mezeluri). Neurologul pune accent pe evitarea consumului de alcool, fumatul și renunțarea la ele. Modul de preparare al alimentelor este foarte important. Neurologul ne recomandă să consumăm alimente neprocesate termic, iar cele gătite să fie făcute la abur, la cuptor, pe grătar, fierte. Medicul ne îndeamnă să reducem consumul de mâncăruri prăjite.

Hidratarea

Apa consumată la temperatura camerei, 1.5-3 litri de apă pe zi, consumată cu 30 min înainte de masă sau la o oră după masă. “Încearcă să ai 3 mese principale pe zi și două gustări, cu interval de 5 ore între mese, gustarea la 3 ore după masă. Ultima masă la ora 18.00“, susține dr. Naum.

Somnul

Somnul ajută la o imunitate normală, concentrare și atenție sporită, memorie bună. Sunt suficiente 8 ore de somn/noapte. Ideal între 22.00-06.00.

Stilul de viață

Activ – 30 minute de mișcare/zi – benefic atât pentru condiția fizică, dar și pentru starea de bine psihică.

Gândirea pozitivă și socializarea

Găsiți timp pentru relaxarea psihică, zâmbiți, găsiți persoane cu care să vă simțiți bine – familie, prieteni. Efectuați la 6 luni sau anual setul de analize de bază, cel ce monitorizează și ne oferă indicații suplimentare despre sănătatea noastră. Nu e timp de pierdut! Adoptă un stil de viață sănătos, acum!”, este îndemnul medicului Dumitru Naum.

Alexandra VASILE

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.