Proiectele afaceristului Ion Maticiuc vor ajunge, din nou, în atenția consilierilor locali municipali în ședința ordinară de luni, 30 mai a.c.. pentru aprobarea unui PUZ, în apropierea Complexului Tom și pentru respingerea Planului urbanistic zonal pentru teritoriul situat în zona Pescărie. Afaceristul intenționează să construiască acolo blocuri în regim de înălțime de 2S+12Etaje în imediata apropiere a căminelor studențești.
În 2019, tatăl lui Codin Maticiuc a solicitat Primăriei Constanța emiterea unui acord consultare publică, în vederea construirii un ansamblu rezidențial cu blocuri de 12 etaje. Locuitorii din zonă au depus mai multe sesizări și chiar au acționat în instanță proiectul. Documentația PUZ are la bază avizul de oportunitate nr. 81995/ 25.05.2018 și certificatul de urbanism nr. 38/ 17.01.2018 emise de municipalitate. Obiectivul PUZ-ului constă în reglementarea zonei și a fost elaborat de SC Masstudio SRL.
De atunci și până în prezent proiectul a ajuns de nenumărate ori pe masa Comisiei tehnice de amenajarea teritoriului și urbanism din cadrul Primăriei Constanța, dar și „la mâna” consilierilor locali municipali care nu au votat elaborarea unui PUZ, extrem de necesar pentru ca afaceristul să construiască complexul rezidențial în zona Pescărie. Iată că investitorul nu a renunțat, însă, proiectul de hotărâre se află acum pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Municipal Constanța, dar pentru respingerea PUZ, iar asta pentru că a primit avize negative în ședințele Comisiei de Urbanism.
În primă fază, în luna martie a anului curent, iată că proiectul a revenit pe masa Comisiei de amenajare a teritoriului și urbanism pentru a discuta punctual despre mai multe proiecte, între care și acesta, care se află la etapa emitere aviz arhitect. Însă a primit aviz negativ cu următoarele mențiuni: nu s-au prezentat soluţiile propuse în vederea diminuării presiunii traficului viitor asupra girației de la bd. Mamaia. Accesele rutiere sunt prevăzute direct din viitorul drum de coastă, în zonă neexistând o reţea de străzi de descărcare şi nici nu au fost analizate/ propuse soluţii pentru un sistem de străzi ierarhizat şi funcţional.
Totodată, infrastructura stradală din interiorul zonei studiate nu a fost detaliată, fapt subliniat de lipsa unei dimensionări adecvate a fluxurilor în raport cu numărul maxim simultan de utilizatori. Prevederile RLU potrivit cărora se vor rezerva anumite suprafeţe de teren pentru lărgirea străzilor existente, sunt anulate / în contradicţie cu prevederile conform cărora este permisă poziţionarea clădirilor pe aliniament. Soluţiile propuse nu asigură valorificarea potenţialului natural al zonei, vederea panoramică spre mare. Regimul de înălţime propus este fundamentat prin proximitatea construcţiilor propuse din zona de acces în Staţiunea Mamaia, însă sunt motivate printr-o desfăşurată altimetrică dinspre mare, fără a ţine cont de topometria zonei, sau de perspectivele mult mai importante dinspre oraş.
Ion Maticiuc nu a renunțatat, iar la data de 14 mai a.c., proiectul s-a aflat, din nou, pe masa Comisiei tehnice de urbanism. Și de data aceasta a primit aviz negativ din următoarele considerente: nu s-au prezentat concluziile studiului de trafic și soluţiile propuse 1n vederea diminuării presiunii traficului viitor asupra girației de la bd. Mamaia. Accesele rutiere sunt prevăzute direct din viitorul drum de coastă, în zonă neexistând o reţea de străzi de descărcare şi nici au fost analizate/ propuse pentru un sistem de străzi ierarhizat şi funcţional.
Infrastructura stradală din interiorul zonei studiate nu a fost detaliată, fapt subliniat de lipsa unei dimensionări adecvate a fluxurilor în raport cu nr. maxim simultan de utilizatori. Prevederile RLU potrivit cărora se vor rezerva anumite suprafeţe de teren pentru lărgirea străzilor existente, sunt anulate / în contradicţie cu prevederile conform cărora este permisă poziţionarea clădirilor pe aliniament și nu se tratează modalitatea de descărcare a traficului înspre sud şi nici rezolvarea problemei circulaţiei pietonale în zonă pentru locatari/ vizitatori/ turiști.
Nu este fundamentat impactul imobilelor de locuit propuse asupra funcţiunilor conexe (grădiniţă, creşă, şcoală, policlinică, etc.) acolo unde există, zona de reglementare ZM fiind propusă în scopul construirii de locuințe colective permanente.
Se remarcă neconcordanţe între informaţiile menţionate în ,,RLU şi planşele desenate (exemplu: partea scrisă menționează un regim maxim de înălţime de S+P+15E – 50 metri înălţime, iar partea desenată precizează un.regim maxim de înălţime de S+P+12E – 48,50 metri).
Loredana MIHAI
Citește și: