Unii profesori nu se „cumințesc“, încă, în mediul on-line: părinţii reclamă cursuri făcute în bătaie de joc

0
20911
Elevii urmează cursurile online. FOTO Cătălin SCHIPOR

De la începutul anului școlar 2020 – 2021, mulți părinți, inclusiv elevi, au reclamat fie că profesorii nu susţin cursurile on-line, fie că școlile funcționau în scenariul galben (hibrid) sau roșu, ca și acum. În plus, au apărut tot felul de alte plângeri: cadrele didactice postează în mediul virtual fotografii din timpul orelor on-line sau notează absențe în dreptul elevilor care nu își deschid webcam-urile ori ele însele nu activează microfonul sau camera video, ci doar trimit mesaje pe chat.

Încă de când unitățile de învățământ au început să funcționeze în scenariu galben (hibrid) sau roșu, au apărut tot felul de reclamații ale părinților și elevilor, fapt ce a demonstrat că mulți profesori nu sunt pregătiți pentru a preda în mediul on-line, de la distanță. Că deși au mai trecut printr-o astfel de experiență, după apariției pandemiei de COVID-19, nu și-au dat interesul să se pregătească pentru o nouă astfel de situație: predarea doar în on-line, în totalitate.

Primele plângeri și cele mai multe au vizat că faptul că unele dintre cadrele didactice nu susțin cursurile on-line, conform orarului. Pur și simplu nu apar în fața elevilor, în fața webcam-ului, pentru parcurgerea materiei conform programei școlare. Bineînțeles, de fiecare dată s-au găsit scuze (unele reale, este adevărat), cum ar fi cazul profesorului de Sport de la Liceul Teoretic „Carmen Sylva“ din Eforie Sud, care a susținut că el a predat doar în sistem asincron, adică ar fi urcat diferite materiale didactice pe platforma educațională folosită de unitatea de învățământ, însă ar fi uitat să anunțe administratorul de rețea, așa că acestea nu ar fi putut fi văzute de elevi. Bineînțeles, un motiv de necrezut, însă doamna director a liceului nu l-a sancționat, iar Inspectoratul Școlar Județean Constanța susține că nu o poate face, deoarece cadrul didactic nu îi este angajat.

Mai nou, un părinte a reclamat că o doamnă învățătoare intră la ora on-line cu elevii, însă nu deschide camera video și nici microfonul, doar transmite mesaje în chat-ul sesiunii respective. Un alt lucru care ar fi greu de dovedit, susține inspectorul școlar județean constănțean, prof. Sorin Mihai, deoarece doar o filmare din timpul cursului ar demonstra acest lucru, însă aceasta nu poate fi realizată deoarece ar încălca normele GDPR.

Deși, încă de la funcționarea unor unități de învățământ în scenariul galben (hibrid), mulți profesori constănțeni nu mai pridideau să posteze fotografii din timpul orelor on-line pe binecunoscuta rețea de socializare, încălcând, astfel, ei înșiși normele GDPR, fiind vizibile fețele și numele elevilor. Noroc că s-au potolit după ce le-a fost atrasă atenția în cadrul ședinței cu toți directorii școlilor, în care a fost prezentat raportul privind starea învățământului constănțean.

Astfel, avem și un cadru didactic care refuză să inițieze și o sesiune video, deși mulți profesori se plâng că unii elevi nu deschid camerele video la cursurile on-line, în acest fel putând face orice în afară de a fi atenți la ore. Din acest motiv, câțiva dintre ei chiar aleg să îi treacă absenți pe acești elevi, deși acest lucru nu este permis de niciun regulament sau prevedere legală.

Un alt lucru care demonstrează că multe cadre didactice nu știu cum să susțină ore on-line, cum să atragă atenția și interesul elevului în mediul on-line, de la distanță, că nu s-au pregătit pentru o nouă astfel de provocare în anul școlar 2020 – 2021, exact cum s-a întâmplat la puțin timp de la debutul pandemiei.

„Cadrele didactice trebuie să susțină ore on-line asumate, să încerce orice pentru empatizarea cu elevul“, comenta, joi, prof. Sorin Mihai, inspectorul școlar general constănțean.

Așa că inspectorii școlari vor începe să desfășoare inspecții la cursurile on-line. Acestea, însă, vor avea rol de îndrumare, fiind realizate numai după anunțarea directorului unității de învățământ și a cadrului didactic la ora căruia va avea loc inspecția.

În rest, în continuare doar managerii școlilor vor face monitorizarea susținerii sau nu a orelor on-line, conform orarului, pe baza verificării datelor oferite de platformele educaționale pe care acestea le desfășoară. Inspectoratul Școlar Județean Constanța nu vrea nici acum să desfășoare inspecții inopinate, pentru a verifica dacă au sau nu loc toate cursurile în mediul virtual.

Valentin ISPAS

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.