INTERVIU cu Corina Martin, președinte de onoare RESTO: Mamaia a fost afectată de regulamentul parcărilor, mulți turiști s-au reprofilat și au ales să își petreacă vacanța în sudul litoralului

0
351

Corina Martin, președinte de onoare a Asociației Patronale RESTO Constanța a acordat un interviu ziarului Focus Press în care a discutat despre bilanțul sezonului estival, unde au fost înregistrare cele mai mari probleme, ce nemulțumiri au avut turiștii.

Totodată, aceasta a vorbit și despre întâlnirea Federației Patronale a Industriei Ospitalității ce a avut loc în cursul zilei de miercuri, 6 octombrie a.c., în municipiul Constanța, unde s-au discutat probleme punctuale, care ar fi soluțiile pentru ca domeniul HoReCa să nu mai sufere atât de mult de pe urma restricțiilor aplicare de autoritățile centrale în domeniul pandemiei de COVID-19:

„A fost un sezon extrem, extrem de greu, un sezon pe care noi l-am caracterizat, dacă ar fi să alegem un singur cuvânt, cu termenul haos. Am lucrat aproape ca pe front de război, ca în vremuri de război, pentru că au fost foarte multe probleme din foarte multe zone. La unele probleme ne așteptam, altele ne-au surprins. Încă din ianuarie noi am avertizat asupra situației plajelor. Noi suntem cei care ne-am dus la ABADL, la Prefectură, la Primăria Constanței, pentru a discuta și a avertiza că urmează probleme foarte mari, că există zone prea îndepărtate de acea suprafață unde se vor putea amplasa șezlonguri și umbrele și oamenii vor avea de parcurs o suprafață extrem de mare și că ar trebui să găsim o soluție pentru ca turiștii, care au plătit vacanțe din lunile noiembrie, decembrie și așa mai departe, să aibă facilitățile așteptate pe plajă. Tot noi am avertizat că există pericol de înec, având în vedere adâncimea, la mal, în urma înnisipării, în stațiunea Mamaia. Orice efort pe care l-am făcut noi pentru a avea un dialog cu autoritățile locale, cu instituțiile care administrează plajele, au fost în zadar. O altă problemă, la 1 mai, cum era normal să înceapă sezonul, sectoarele de plajă nu au fost date către operatorii economici, sezonul oricum a început două luni mai târziu, nimeni nu și-a asumat acest lucru. Această greșeală a produs pagube foarte mari pentru operatorii de pe litoral, unii chiar și-au închis afacerile, dar și pentru turiștii care se aflau atunci pe litoral. Am ocolit știrile negative în ceea ce privește litoralul pentru că am fi riscat să pierdem turiștii, de aceea am decis să vorbim la sfârșit de sezon despre aceste probleme mari. Cea mai lovită de Regulamentele date, repet, în plin sezon estival, legate de operatorii economici, parcările, a fost stațiunea Mamaia, de aceea mulți turiști s-au reprofilat și au ales să își petreacă vacanța în sudul litoralului, ceea ce este bine pentru că astfel ne promovăm litoralul, dar ce s-a întâmplat cu stațiunea Mamaia este cu adevărat o mare problemă”.

Corina Martin a mai punctat faptul că în această vară o altă mare problemă a fost cea legată de lipsa personalului calificat: „Mulți dintre angajații din domeniul ospitalității au ales să nu mai lucreze și s-au reprofilat către alte domenii, pentru că au observat că, de-a lungul acestei pandemii, HoReCa a fost cea mai neglijată”.

O întrebare la care președintele de onoare a Asociației Patronale RESTO a răspuns prompt, trăgând și un semnal de alarmă către autoritățile locale, a fost cel legat de lipsa de comunicare. Dacă nici în timpul celorlalte guvernări locale, turismul nu a fost o prioritate, aceasta recunoaște că nici acum: „Nu există comunicare între Consiliul Județean Constanța și noi, specialiștii din turism, nu avem o strategie a județului privind promovarea atracțiilor turistice. Dacă pe vremea când Țuțuianu mai exista o oarecare comunicare, domnul președinte al CJC, Mihai Lupu este complet nepăsător. Nici cu Primăria Constanța comunicare nu e tocmai una bună, dar există. Cu cine comunicăm foarte bine, este cu prefectul județului, Silviu Coșa care mereu s-a arătat deschis, deși ar fi fost nevoie de mult mai multe întâlniri între reprezentanții RESTO și dânsul. Nu mă interesează de la ce partide sunt, eu nu vorbesc din punct de vedere politic, ci ca un specialist și profesionist în turism.”

Legat de întrunirea din cursul zilei de miercuri, 6 octombrie a.c., a Federației Patronale a Industriei Ospitalității (FPIO), Corina Martin a spus că un prim pas a fost făcut, anume, scoaterea de sub rata incidenței a domeniului HoReCa. Concret, indiferent de rata de infectare restaurantele și terasele să rămână deschise. La acest moment, potrivit restricțiilor în vigoare, accesul în restaurante sau la restaurante se face pe bază de Certificat Verde care să ateste vaccinul ori trecere prin boală: „Un prin pas a fost făcut, după luni de zile de discuții, cereri, solicitări, scoaterea de sub rata incidenței a domeniului ospitalității. Totodată ne vom lupta și pentru reintroducerea testelor valabile 72 de ore, pentru că, pot fi negative, cetățenii să nu fie purtători de virus, de ce să le îngrădim dreptul acesta de a ieși la restaurante, terase, evenimente? Pot fi, spre exemplu, purtători de COVID-19 cei vaccinați spre exemplu. Nu mi se pare corect. Am lansat și Manifest de Constanța, în cadrul ședinței FPIO, în care sunt enumerate clar problemele la care dorim rezolvare, adică, activarea cu adevărat a adeverinței șomajului tehnic, eliminarea gradului de ocupare de 50% din restaurante și măsuri de suport pentru acest domeniu HoReCa.”

Pentru declarații complete vă invităm să urmăriți întregul interviu video:

VIDEO:

Loredana MIHAI

Citește și:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.