Profesorii găsesc tot felul de scuze „trăznite“ pentru a-și motiva absența de la cursurile on-line. Până acum niciunul nu a fost sancționat

0
12397

Directorul Liceului Teoretic „Carmen Sylva“ din Eforie Sud a transmis Inspectoratului Școlar Județean lista activităților didactice desfășurate on-line până acum, precum și motivele celor doi profesori care nu au susținut cursurile pe platforma educațională. Profesorul de sport a declarat că a desfășurat ore în sistem asincron, dar nu a comunicat că a încărcat materiale, așa că elevii nu le-au putut vedea și studia.

La începutul lunii noiembrie a.c., Consiliului Judeţean al Elevilor Constanţa sesiza Inspectoratul Școlar Județean că un elev de clasa a VII-a din cadrul Liceului Teoretic „Carmen Sylva“ din Eforie Sud a analizat situaţia orelor on-line susținute şi a constatat că, din cele 32 de ore de curs dintr-o săptămână de şcoală, a putut participa doar la 14 dintre ele. Așa că inspectorii școlari au demarat o anchetă, iar în urma analizării rapoartelor platformei pe care se desfășoară cursurile on-line, au stabilit că în unele situații acest lucru este adevărat, profesorii de Fizică și Educație fizică lipsind de la ore.

Pentru primul dintre ei, inspectorul școlar general constănțean a găsit o explicație, deși e greu de ce profesorii suplinitori nu au predat nimic elevilor.

„Au fost analizate rapoartele pentru orele de Fizică, Dirigenție și Educație fizică, pentru perioada 12.10 – 16.10.2020. Doamna profesor de fizică, și diriginte al acelei clase, a fost confirmată cu SARS-CoV-2, iar după ce s-a însănătoșit, a intrat în concediu medical. Ea a fost înlocuită de diverse cadre didactice, profesori suplinitori, e adevărat numai pentru supravegherea elevilor“, a declarat prof. Sorin Mihai.

Lipsa profesorului de Educație fizică de la cursurile on-line a motivat-o directorul Liceului Teoretic „Carmen Sylva“ din Eforie Sud, care a transmis I.Ș.J. lista activităților didactice desfășurate on-line până acum, precum și motivele celor doi profesori care nu au susținut cursurile pe platforma educațională. Profesorul de Educație fizică ar fi efectuat orele cu grupele prezente on-line în sistem asincron. Ar fi încărcat materialele necesare pe platformă, dar nu ar fi comunicat acest lucru și administratorului acesteia, așa că nu s-a făcut asocierea cu elevii și aceștia nu le-au putut vedea.

Așa că nimeni nu a fost sancționat, totul s-a încheiat fără nicio problemă, deocamdată. Urmează o inspecție a managementului acestei unități de învățământ, din cauza comunicării dificile a I.Ș.J. cu directorul acesteia și a altor aspecte sesizate.

Inspectorul școlar general constănțean a recunoscut că sunt mai multe anchete în desfășurare cu privire la susținerea cursurilor on-line de către profesori, în urma sesizărilor primite. Cu privire la cea despre Liceul Teoretic „Callatis“ Mangalia, acesta declară, însă, că nu se confirmă că la o clasă a XII-a nu s-ar fi susținut decât o oră, într-o zi, așa cum ar fi reclamat un părinte.

La Școala nr. 18 „Jean Bart“ Constanța, însă, într-adevăr nu s-ar fi desfășurat cursurile on-line, așa cum a transmis o mămică în atenția Focus Press, dar nu pentru că profesorii nu ar fi dorit, ci pentru că s-au realizat lucrările de conectare wirelles la Internet a unității de învățământ, prin programul Wirelles Campus.

Reamintim că tot mai mulți părinți trimit sesizări la Inspectoratul Școlar Județean Constanța sau postează în mediul on-line ori transmit mass-media că profesorii nu vor să predea on-line elevilor. Prof. Sorin Mihai a confirmat, la începutul lunii noiembrie a.c., că mai există în sistem cadre didactice care nu își înțeleg menirea, dar în același timp a precizat că uneori părinții nu au dreptate, deoarece profesorii alternează cursurile on-line sincron cu cele asincron.

„Există și o recomandare din partea Ministerului Educației, pe care noi am transmis-o către unitățile de învățământ: trebuie să existe o alternanță între sistemul sincron și cel asincron, pentru că nu ne dorim ca elevii să stea în fața dispozitivelor electronice foarte multe ore pe zi, pentru a nu apărea diverse probleme de sănătate. De aceea este nevoie de această alternanță și de aceea uneori profesorii nu predau la orele on-line, lasă teme sau alte lucruri de rezolvat de către elevi“, a explicat inspectorul școlar general constănțean.

În perioada următoare, va avea loc o monitorizare de mai mari proporții a activității on-line a profesorilor și o evaluare a acesteia la începutul fiecărei săptămâni. De asemenea, vor fi realizate inspecții tematice în mai multe unități de învățământ.

Valentin ISPAS

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.